torstai 25. joulukuuta 2014

Meidän kaupunkijoulu Vol 2

Nyt on taas joulu, tätä kirjoittaessa on joulupäivä. Eilinen oli taas yksi mukavimmista jouluaatoista ikinä. Raksun kanssa yhdessä vieteltiin jouluaatto kaupungissa, tällä kertaa. Ei sitä jaksa rupea matkustelemaan minnekkään kauemmas Helsingistä. Kun sitä joutuisi kummiskin tapaninpäivänä viimeistään lähtemään takaisin, ja samalla hirveät ruuhkatkin on. Ja meillä kun on tuo kisukin aina mukana niin olis pitänyt liput ostaa jo kauan aikaa sitten. Jotenkin se joulu menee paremmin ku fiilistelee sitä rennosti, ja eikä tarvi lähteä minnekkään. Luultavasti olis tosi väsyttävää, jos mulla olis jo viikonloppuna töitä, ja sit tulisin huomenna Kouvolasta Helsinkiin, ei siinä jäis aikaa palautua. Nyt mulla ei oo töitä kyllä lauantaina ja sunnuntaina, mutta raksullani on, ja vielä aikainen aamu joten sen pitää herätä tosi aikaisin. Vähän tylsää kun, sillä on niin aikaisia aamuja, mutta ei voi mitään. Hyvä, että jotain tekemistä sentään löytyy, ettei se ihan turhaudu kotona jos ei oo töitä ollenkaan. Hän on vähän sellainen, että jos joutuu pitkäksi aikaa olemaan tekemättä mitään, niin turhautuu ja pieni masisfiilis. Itselläni oon huomannut, että tuollainen voisi ehkä mulle sopia. Joku puolivuotta, ehkä joskus saattais tehdä mulle ihan hyvää. Ehkä joskus muutaman vuoden päästä saatan jättäytyä töistä vähäksi aikaa pois, oonhan mä ollu jo kolme vuotta samassa mestassa töissä. Oon kyllä viihtynyt, mutta välillä tuntuu, että enkai mä tällaista duunia loppuiäkseni halua tehdä. No ainakin tässä vähän säästelen rahaa ja semmoista.  No huhhuh, olipa siinä vähän asian vierestäkin kirjoittelua. No palataanpa tähän aikaan vielä. Huomenna illalla meinasin mennä yhdelle keikalle, mut se hiukan harmittaa, että kultani ei pääse, kun sillä on aamutyöt. Yritän ehtiä niin nopeasti keikan jälkeen kotiin kun pystyn. En haluis tulla just sillo kotiin ku raksu on lähdössä töihin. Haluisin ehtiä sen viekkuun vielä nukkumaankin.

No se siitä, nyt mennään takaisin meidän jouluun.Vielä tiistai-iltana kävin kaupungilla shoppailemassa vielä viimeisiä juttuja, oli vähän viikonloppuna sellainen fiilis, ettei jaksanut mennä keskustaan, siellä kuulemma oli aika kovat shoppailuruuhkat. Tiistai-iltana siellä ei ollut oikein ketään, tai no kaupoissa pikkuiset jonot, mutta ei sellaista kunnon jouluryntäystä. Aikaisemmin olin kotona tehnyt raksulle yllätyksen. Olin kuullut yhdeltä Unkarilaiselta tutulta Borleves-keitosta, eli viinikeitosta. Maistui ihan tosi hyvälle, sitruuna ja jouluiset mausteet teki siitä todella hyvän makuelämyksen, peitti sen viinin makua. Tein toisen satsin sitten jouluaattona. Ruokapöytäämme lisäksi tuli Seitanpaistia, ruohonjuuren veganpaistia, laatikoita, salaattia, hapankaalia, yms. Illalla katsottiin paljon joululeffoja ja sarjoja. Tietenkin lahjat avattiin myös, oikein ihania lahjoja tulikin. Herkkuja, Veskun uusin leffa, teetä, yms. Niin ja nyt meillä on taas muuten viinilasit. Vanhat viinilasit meni rikki jotai pari vuotta sitten, ei oo tullu hankittua uusia. Mutta oi, nyt on taas.
Tämä iltakin menee leffaillessa ja rentoillessa vaan.

Taidanpa laittaa vielä muutaman kuvan.








Tässä ne kaikki lahjat mitä me yhdessä saatiin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti