tiistai 14. toukokuuta 2013

Aurinkoista toukokuun alkua

Viikot senkuin vain vierii nopeasti ohitse, ja ei ehdi blogiakaan niin usein päivittää, kuin silloin talvella, kun oli mukavaa olla enemmän sisällä kun ulkona oli kylmä, mutta nyt, kun ilmat ovat alkaneet huomattavasti lämmetä, niin tulee vietettyä aikaa paljonkin ulkona. Duunien jälkeen on mukava suunnata vaikka puistoon. Joku päivä olis kiva lähte potkimaan palloakin.

Vappukin se tuossa ohi meni, tosi nopeasti. Itse en kyllä paljon juhlinut vappuna. Töitä siis oli mulla. Eli aika vaatimaton vappuaatto. Tuli sitä skumppaa alkosta ostettua. Mullahan oli vappuaatto vapaana, kävin katsomassa mun raksua sitten töissä, nesteellä, hih siellä se yllättyi, kun mä olinkin yhtäkkiä sen vieressä siinä, kun se niitä astioita pinosi. Heti sillä sellainen vinoilu ilme, itse se väitti et mä vinoilin. Noh, siinä tuli otettua juustosämpylä, ja täytyy kyllä myöntää, että aika kuivaa oli. No eipä mikään ihme, kun ajattelee, että mitä kaikkea se raksu mulle on höpissy tuosta paikasta.

Nyt ollaan jo toukokuun puolessa välissä. Raksu on päässy töihin Korkeasaareen vähän useammin, viime viikolla se joutuikin tekee kahta työtä, joten lopputulos oli, että toinen sai jäädä, eli tiskaus nesteellä. Hyvä hommahan se oli, ei sitä kukaan varmaan pitkään olis jaksanut.

Itselläni mennyt töissä ihan ok:sti, samaan malliin. Varastossa ollut, ja välillä tiskausta. Tylsää kyllä, että joutuu niitä viikonloppuja välillä tekee, mutta odotan niin paljon tuota heinäkuuta, että sais sitä lomaa. Viimeksi olen saanut olla lomalla enemmän kuin muutaman päivän, niin viime kesänä. Mulla ei tänä talvena ollut edes talvilomaa, eli aika tiuhaa tahtia olen painanut.

Vappuaattona tuli käytyä The Monday Boxin keikalla. Heh, hiukan arvasin, että kun olin raksulle kertonut, että tunnen tämän laulajan, Kaapon, niin hän ei ihan kuitenkaan täysin sitä ollut uskonut, kun ei me sitä oltu missään nähty pitkään aikaan, sillä oli se voice of finland juttu, ja yhelle keikalle me oltais menty meidän suhteen alussa, mutta ei sit sopinukaan, siellä olisin ehkä höpöilly sille Kaapolle jotain, mutta nyt vappupäivän keikalla  kun sielä Loosessa ei ollut paljon porukkaa, ni meninpä nyt sitten höpöilee sille jotain, No kun näin,että se istuu siellä pöydässä sitten, niin lähdin menee sitä kohta, se huomas mut heti, ja sit sanoi, että moiiiiiii, kiitos että tulitte käymään täällä keikalla, kun kelasin, ettei kukaan tule, kun seuraavana päivänä kaikilla töitä, heh niinkuin hänellä itselläänkin oli. Ja mulla.

Välillä oon aika huolissani mun kullasta, kun näyttää, että sillä on huonoja päiviä siellä Korkesaaressakin, no se nyt on vähän herkkä, ottaa itseen niin helposti, jos joku hänelle sanoo jotain, mutta kyllä mäkin ihmettelen, että tuolla on jostain vuokratyöpaikasta joku kokki, joka yrittää päteä muille työntekijöille, että etkö tiedä miten tää pitää tehdä?  Itse olisin varmaan saanut jo potkut tuolta, koska en osais mitään. Voin sanoa suoraan, että oon tosi ylpeä kullastani, mä olisin ihan urpo noissa töissä varmasti, koska tiedän, etten ole nopea. Vaikka olen toiselta ammatiltani suurtalouskokki, siis ihan valmistunut, niin mulle koulussa sanottiin, että pitäs olla nopeampi, no arvaa minkälainen fiilis siitä aina tuli kun kokoajan noin melkein mollattiin, vaikea siinä sitten on mitään ruusuista tulevaisuutta miettiä. Meinasin jo vaipua taas masennukseen kun ajattelin mun työmahdollisuuksia, kun olin aika varma, etten ikinä kokin hommia osaisi tehdä, no sit löytyi tämä varastoduuni keittiössä, nyt olen onnellinen. Toivottavasti raksulla kävisi sama. Tosin hän on paljon taitavampi kuin mä, sekä on aina ahkera ja tunnollinen. Todellinen unelmien työntekijä minun mielestä.

Paljon on toukokuussa tullut kuvia oteltua. Jonkun verran siellä puistossakin tullut oltua, harmi vaan, että raksu on ollut viime viikkoina töissä aika paljon, niin sen kanssa ei viime viikolla ehtinyt paljon hassuilla.

Ollaan ehditty tehdä parvekkeelle vähän kasveja kasvamaan, kokeiltiin mansikkaa, maissia, vesimelonia, paprikaa, yms yms. Vielä ei oikein mitään ole tapahtunut, paitsi maissit ovat pikkuisen itäneet.

Tällä viikolla mulla huomenna ja torstaina vapaapäivä, raksullakin onneksi huominen vapaa. Mennään huomenna aamupäivästä, tai sitten kun herätään, niin käymään sellaisessa yhdessä kahvilassa, jonne meidän on aika pitkäänkin pitänyt mennä, mutta ei olla ehditty, sen jälkeen kiertelemään UFF:ja.

Tänään tuli taas käytyä Hassussa baarissa, eli Salpiemientassa, hahah, siellä oli kyllä ihme juoppoja taas. Hauskaa keskustelua, Siellä syötiin sitten vegepizzaa. Kullalla oli tosi nälkä varmaan, tylsät ruoat siellä korkeasaaressa, kun joka päivä samaa.

Tuon jälkeen käytiin testaamassa vielä uusi baari. Loosister, eli kallioon on avattu toinen Loose. Loosen pikkusisko. :D kyllä se näytti aika kiehtovalta, todella kiva sisustus, on se aika samanlainen kuin siellä Loosessa, mutta jotain yksityiskohtia oli hiottu, oli siellä Irwin Goodmanin kuvakin, otin siitä kuva. Ja voi ei, repesin totaalisesti, kun menin alakertaan vessaan, Vähän aikaa etsiskelin miestenvessaan, kun tajusin, että ovessa oli hirveän ruma Jouni Hynynen, heheh etttä hyvää päivää vaan. Miesten vessassa tuollainen kuva ovessa. Siitä kyllä antaisin miinusta baarille. En kyllä mielelläni avaisi sellasta ovea, missä on Hynysen pärstä.

Toivottavasti huomenna raksullakin paremmat fiilikset. Niin ja ollaan me noita MM-kisojakin seurailtu innokkaasti. Ihan ok:sti nuo näyttäisi lähtevän käyntiin, vaikka aluksihan ei ollut kovinkaan erikoisia odotuksia, nyt näyttäisi Suomi taistelevan tuosta lohkovoitosta jos tänään Latvia kaatuisi, tilannehan on Suomelle 2-1 toisen erän jälkeen. No kyllä mä uskon, että tuo johto pitää.


Tähän loppuun vähän kuvia



















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti