keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Happy Easter!



Pääsiäinen sitä olisi taas tulossa, ei kyllä mulle mitenkään erikoinen juhla, mutta kiva piristys arkeen. Olen aika paljon täällä puhunut miten olen töissä pääsiäisen päivinä, ei se mua sinänsä haittaa, ihan ok sunnuntaina olla töissä. Helppo päivä ehkä tulossa. Pitää vaan muistaa tsekata, että kello on käännetty. Luulisin kyllä, että lumia vaihtaa sen itsekseen. Toinen juttu onkin, että missä vaiheessa sitä ehtii nukkumaan, kun tullaan sieltä keikalta niin pitäs varmaa sit mennä jo nukkumaan suoraan, katsoin että tavastialla keikat loppuu viikonloppuisin joskus 23. tai siis lauantaisin. Siellähän on se lauantaidisko aina silloin, ni ei sinne sitten jäädä vaan lähdetään hyvissä ajoin. Kivaahan se on käydä pitkästä aikaa tavastiallakin, viimeksi taisin olla katsomassa The Soulsia, höpöttelin niiden kanssa, ei tällä kertaa broidi ollut soittamassa, välillä se on ollu vierailemassa lavalla. Club liberten muutamilla keikoilla se oli.

Tänään oli töissä kyllä ihan mukavakin päivä, pitkästä aikaa. Hassuiluja yms, ihan mielenvikaist läppändeerosta.

Tuli sitten nuo uudet työvuorolistat, aika hassulta näyttävät kyllä. Yksi viiden päivän putki vapaita. Perjantaina alkaisi ja loppuisi keskiviikkona. Torstaina sitten taas töihin. Odotan kyllä jo niin sitä vapaaputkea, tulee kyllä tarpeeseen. Pitäisi sitä ennen vielä kestää yksi työviikonloppu, tuon pääsiäisen jälkeen.  Varmaan aika outo fiilis kun ei olekaan muutamaan päivään töitä, voi vaan chillata himassa. Tosin, oon mä tuollaisen pikkuloman ansainnut, ei mulla ole ollut talvilomaakaan, kun tänä vuonna vasta tuli vuosi täyteen tuolla, tai siis viime marraskuussa, niin tänä vuonna ei talvilomaa, ensi vuonna sekin.

Keskustassa kävin tänään, en vähään aikaan olekaan jäänyt töiden jälkeen sinne, kun oon tullut suoraan kotiin. Kävin kaisaniemessä, raksu oli verotoimistossa käymässä, mutta joutuu käymään vielä uudelleen, kun ei ollut jotain palkkatositetta mukana. Mulle kävi kerran sama juttu. Tai se oli joku asuntolainaan liittyvä juttu. No, itse kävin siinä sitten eurokaupassa, ostin aurinkolasit, sattui vaan ihan pieni päähänpistos, ku näytti lasit ihan ok:lta. Nopeasti jouduin tekemään kaupat, kun tulikin kiirettä, uusi netti oli asennattava, ja soneran tyyppi oli tulossa juuri tänään tekemään, nopeasti sitten himaan ja hieman siivoilin, itse asennus kävi kyllä aika nopeasti. Kellarissa käytiin sen tyypin kanssa, ja näin sieltä sellaset puhelinlinjat, hän näki heti, että kuinka monta tässä asunnossa oli soneran linjoilla, näköjään vain yksi asunto. Muut varmaan on aika pitkälti welhon eli dna:n netissä. Lopulta käytiin vielä sisällä, ja kattoi, että laite menee päälle. Se oli siinä, sit se neuvoi sen wlan:n avaamisen, mutta eipä se mennytkään, kun asetukset oli jotenkin pielessä, eikä tuon paketin mukainen salasana toiminut, soitin sit mun yhelle kaverille, joka tuli sen sitten laittamaan päälle, ei sekään kyllä ihan hetkessä tapahtunut. Itse olisin saattanut, ehkä jossain vaiheessa keksiä tuon, että kokeilisin vaihtaa salasanaa, tai ainakin tarkistaa jostain sen numeroyhdistelmän, mutta ei varmaan tämän päivän puolella sitä olis keksinyt.

Huominen päivä on ihan jees töissä, vaikka tulossa onkin paljon kuormia, joita pitäs kerkiä purkaa. Mutta päivän jälkee on niin mahti fiilis, "pikkuloman" viettoon pääsee, vaik ei se ole kuin normi viikonlopun pituinen, mutta ihan jees homma, kun ei siellä pääsiäisenä kovin kiire, mulla ainakaan tule. Maanantai päivästä ei ole vielä tietoa, tuleeko kiire vai ei, mutta aika tylsä työvuoro, tiskaamista olisi. Niin ja pitää vielä palata noihin tuleviin työvuorolistoihin, yksi päivä mulla on sellainen jossa joudun vaihtamaan yhteen toiseen paikkaan kesken päivän, aika tylsää, mutta no ei voi mitään. Se paikka on kai lähempänä keskustaa, en nyt ihan tarkalleen muista edes missä se on. Noo, otan selvää jossain vaiheessa, taidan kyllä päästä sinne jollain kyydillä, ettei mun tarvi huolehtia siitä.

Tuli tuossa jo työpaikallakin höpöteltyä kesästä, kuulemma yksi työkaveri, jonka kanssa ollaan yleensä oltu varastossa, niin pitää lomaa elokuussa, mä kai sitten oon sen ajan sijaisena siinä hommassa, sopii mulle kyllä hyvin. Nuo vuorot on kyllä niin piristystä, muuten aika tylsään tämänhetkiseen työnkuvaani.

Joku päivä tässä lisäilen enemmän kuvia, ja ehkä myös arskoista, mutta loppuun vähän pääsiäiskuvia.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti