tiistai 18. syyskuuta 2012

Nyt jo jouluajatuksia ja hassu mummo Pasilassa.



Sunnuntai ei ollut kovinkaan erikoinen päivä. Lepopäivä enimmäkseen, valmistautumista työviikkoon ja ohjelmien katsomista. Tehtiin kasvisenchiladaa lauantaina ja sunnuntaina tonnikalapyöryköitä. Hyviä olivat. Tein niiden kanssa sellasen hassun salaatin, mitä kaapista löytyi. Lauantaina ostin myös hassuja hedelmiä. Pepinoita.  Couscousia, ananaksia sekä tomaattia tuli sitten salaattiin lopuksi.

Maanantai oli aika tylsä päivä. Samanlaista puurtamista tuossa vuorossa. Maanantaipäivissä ei oikein tapahdu juuri mitään. Aikaa jää suhteellisen paljon, vähä tylsää, kun näissä hommissa ei ole sellasta että kun on hommat saanut loppuun, niin voisi lähteä. Noooh. kyllä mä toisaalta n. 5-10 min voin etuajassa lähteä.
Töiden jälkeen käytiin kirjastossa, lainasin yhden wii pelin, ja muutaman cd:n. Enpä sitten muistanut, että peleissä joutuu hakea sieltä tiskiltä sen cd:n, joten otin tyhjän kotelon vain, ja lainasin sen. Tänään sitten kävin levynkin ottamassa. Se tyyppi sitten hassuili sielä vähän, ja sanoi.. että nyt sitten se pelaaminenkin onnistuu. Oli kyllä varsin mukavaa asiakaspalvelua, kun hymyssä suin lähdin sieltä.

Tiistai oli ihan mukava päivä sentään. Tuli vähän höpöteltyä siellä yhen tyypin kanssa hassuja. Heheheh, eihän me mitään paskaa siellä kenestäkään puhuta, eijeij. :DDD

Töiden jälkeen olikin sitten paljon tekemistä. Se kirjastojuttu ensiksi, sen jälkeen suoraan Pasilaan, hakemaan passikuvia. Pasilassa kävin sitä ennen vessassa siinä aseman vessassa, johon pitää laittaa euro sinne sisään. No siinä oli sitten myös yksi sellanen aika juopon näköinen mummeliini norkoilemassa. Yllättäen hän tunki sinne sisään, miestenvessaan, no ei se mua haitannut.. mutta vartijoita se taisi haitata, tai ainakin joku niistä näki sen ku se meni sisään. Tää mummo meni sitten pöntölle, ja jätti oven auki. Itse menin koppiin, ja naureskelin vähän tapahtuneelle, mutta eipä se mummo kauaa ehtinyt vessassa ollut, kun sieltä tuli yks vartija, jätkä repes niin paljon siinä vaiheessa, taisi olla se mummo niiden vanha tuttu. Se mummohan kyseli multa ennen ku se meni pöntölle, ni että voisitko antaa mulle 20€?Vastasin, että ei oo, meni just vika euro tähän vessaan. Se vartija sitten sano sille, että mitäs sä nyt oikein täällä teet? tää on miestenvessa. No se mummo sitten lähti vessasta ja kun mä olin lähtenyt niin, en nähnyt sitä enää missään, ajattelin, että se on varmaan jo poistettu asemalta. Menin sitten siihen kuvaliikkeeseen ja otti nopeasti kuvat, valitsi niistä jonkun ja se oli siinä. Huomenna ajattelin töiden jälkeen mennä Pasilan asemalle jonottaa Passinhakua varten. Saa nähdä onko siellä jonoa. Aikaisemmin ajattelin, että menen ajanvarauksella, ja varasinkin ajan, mutta se tulikin vasta lokakuulle, joten otan varman päälle, ja aikasemmin haen passia. En tiedä kauan siinä haussa nyt kestäisi, mutta hiukan liian täpärälle menis, jos vasta lokakuussa hakisin. Kesällä oli ainakin kovat jonot Pasilan asemalla. Mutta jees, huomenna se nähdään sitten.

Niin, kun tulin sieltä kuvaliikkeestä, niin näin taas tuon saman mummon joka oli vessassa aikaisemmin. Se siellä ahdisteli ihmisiä ja kerjäsi rahaa... Huutelee vaan että "Rouva Rouva..hei Rouva, olisiko teillä seteleitä?"

Oli kyllä todella ikävä mun kultaa tänään. Ajattelin jo tulevaa jouluakin, en tänä vuonna hirveästi odota joulua, tai onhan se ihanaa aikaa, mutta se on vähän tylsää, että jouluna ei olla yhdessä. Kyllä mä kai jotenkin kestän muutaman päivän, mutta tuntuuhan se nyt aika oudolta, vaikkapa vaan mennä silloin jouluyönä nukkumaan, kun yhtäkkiä ei ole sitä ihanaa tyttöä siinä viekussa, kun on tottunut siihen mennessä jo 5kk:tta putkeen nukahtamaan sen ihanan otuksen viereen, ja herätä aamulla. Varmasti outo fiilis tulee. Ehkä tulee heräiltyä monta kertaa yön aikana, ja ihmeteltyä, että missä se rakas on? Raksuni menee Espooseen jouluksi. No saapahan se kulta musta vähäksi aikaa lomaa, heheh.. jos se sitä kaipaa. Heh, en kyllä usko, että se mua jaksaisi siellä Espoossa katsella, enkä tiedä kun se on höpsöilly kaikesta minkälainen niiden joulu siellä on, niin en tiedä, että miten ne ottaisi mut vastaankaan, olisin varmasti tosi ärsyttävä, kukaan ei musta pitäis, ja ne ihmettelisi että mistä ihmeen metsästä se mun kulta on tälläisen peikkopojan elämäänsä löytänyt. Itse ajattelin nyt viettää rauhallisen joulun. Melkein yksin. Porukoiden kanssa joulun viettäminen on kyllä varsin tylsää, mietin tässä, että voisin mennä vaikka broidille sitten jossain vaiheessa, kun ei enää kestetä siellä meidän porukoilla olla. Broidi on kyllä onnekas, että tarvittaessa se voi lähteä tosta vaan himaansa kun ei jaksa siellä. Viime vuonna mulla oli hyvä, kun ei tarvinnut kauaa olla jouluna porukoilla, mun piti jo tapaninpäivänä olla töissä. Tänä vuonna mulla taitaa olla pitempi loma. Taidan jo hyvissä ajoin lähteä ostelemaan joululahjoja, mulla on jo nyt aika paljon joululahjaideoita. Nyt ainakin on viikonloppu välissä, kun jouluaattohan on maanantai. Itse ajattelin, että lähtis vasta sunnuntaina Kouvolan suuntaan, saa nähdä mikä päivä se kulta tuonne espooseen lähtee.. Mä en ainakaan jaksaisi olla sitä pitkää viikonloppua Kouvolassa.  No kai sen jotenkin kestää, voisi tulla vaikka joulupäivänä jo pois. Olen sitten vaikka yksin täällä jos ei kulta ole vielä tullut. Mutta ei se mua haittaisikaan.

Nyt on kyllä jo vähän parempi fiilis kaikesta.

Ennen joulua on sitten kummiskin vielä se Italian matka. Mietin tässä vaan, että mitä ottais mukaan, heh vaikka sinne onkin vielä yli kuukausi. Nyt ei kummiskaan ole sellasta ärsyttävää fiilistä, ennen matkaan lähtöä. Yleensä en ole hirmu innoissani lähdössä matkalle, jos mutsi on myös matkassa, se on välillä todella ärsyttävää matkaseuraa, nyt lähdössä on tietty ihana raksu, sekä mun mummo. Joten ei mun mutsi varmaan tällä matkalle mitään kohtausta järjestä.

Mutta nyt taidan tähän lopetella.

Morouuu.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti