torstai 28. kesäkuuta 2012

Helsinki lomailu raksun kanssa alkaa!

Keskiviikko


Eli nyt ollaan sitten junassa raksun kanssa, tällä kertaa jouduin maksamaan täyden lipun, oli muutenkin vähä totinen ja sellanen ärjyilijä konnari. Mutta sekään ei saanut mun iloista ja onnellista fiilistä pilattua. Nyt tuntuu, että vihdoinkin se mun "oikea" loma alkaisi, ja voisi rentoutua. Kun nää pari päivää ja juhannus on joutunu olemaan myös porukoiden kanssa, mutta ihan hyvin olen kuitenkin kestänyt... kun oma rakkaani on ollut vierellä. Nyt sitten saadaan vähän omaa aikaa. Eikä aina tarvi miettiä, et mihin aikaan me syötäis, tai mennä muiden suunnitelmien ja ohjelmien mukaan. Me kun ei ihan niin kovin paljon suunnitella etukäteen, et mihin aikaan me tehdään kaikkia juttuja. Se on niin ihana vaan toteuttaa yhtäkkiä kaikkea. Lähteä lenkille, puistoon, yms.

Kouvolassa, kun oltiin siinä asemalla, niin huomattiin, että juna oli myöhässä. Ensiksi joku 40min, sitten lähti vähitellen jo muutama minuutti taas myöhästymään. Lopulta Kouvolasta lähdettiiin 50min myöhässä. Ei se nyt kovin paljon haitannut.. Ajattelin, että perillä käytäisiin nopeasti himassa viemässä tavarat, ja sit mentäisiin käymään Kalliossa, yhtä ystävääni tapaamassa.  Mutta en tiedä, jos sataa, ni ei jaksaisi lähteä kastumaan sinne ulos. Nyt tässä raksun miniläppärillä kirjoittelen. Lahden ohi ollaan jo tultu.

Tällä hetkellä, mulla on muutama juttu, joita oon miettiny että pitäisi hankkia. Esim, just tällainen miniläppäri. Kun itsekin paljon junailen, ni se ois kätevä. Myös´kosketusnäyttöpuhelinta oon miettiny. Mutta sitä android tablettia en kyllä osta, vai mikä se nyt olikaan.

En varmaan tässä vielä matkan aikana tätä merkintää päätä loppuun asti, vaan kerron sitten myöhemmin illalla, et mitä me junamatkan jälkeen alettiin sitten tekemään. Niitä vanhoja salkkareita voisi kyllä ruveta katsomaan tänäänkin. Tällä hetkellä maikkarilta pyörii uusinnat, ja just silloin jotai kuukausi sitten katsottiin juuri näitä jaksoja.

Huomisesta ohjelmasta en vielä tiedä, ei meillä sen kummempaa, kuin puistoja kierrellään. Suomenlinnassa ainakin käydään, tehdään varmaan eväät ja hassutellaan. Saa nyt nähdä mitä tässä tulee tehtyä, aikaa onneksi kyllä on, tämä loppuviikko ja vielä ensi viikko. Ehkä saatetaan viikonpäästä viikonloppu mennä vielä mökille käymään, mutta sen näkee sitten, ensiksi vietetään ihana helsinki loma rakkaani kanssa täällä.

Noniin, nyt tässä kirjoittelen. Kun saavuttiin himaan, niin oltiin joku 10min täällä, ja sen jälkeen lähdettiin kallioon päin. Nähtiin mun kaveria Mariaa, ja sit sen kanssa oli joku ihme hippi, tai vaikutti joltain ihmetyypiltä.  Oltiin Lucky nimisessä baarissa jonkun aikaa. Heh, se yksi onnistui rönäämään tuoppinsa lattialle. Pari juomaa siinä, sen jälkeen raksun kanssa mentiin vielä näkee yhtä hassua pizzerian/baarin pitäjää. Niin eilen oli se Portugali - Espanja peli. Tuolla Luckyssakin oli paljon jengiä sitä katsomassa. Siinä toisessa paikassakin oli telkkari päällä, mut ei porukkaa niinkuin Luckyssa. Yksi vakiokasvo siellä taas oli.  Sit se hauska omistaja katseli siellä peliä yksinään. Kun tultiin sisään se alkoi heti juttelee kaikenlaista hassua. Raksun kanssa sitten alettiin pelaa kimbleä, kun muistin, että sinne baariin oli tuotu jotain pelejä. Multakin se on aina välillä kysynyt, että olisiko mulla jotain pelejä, mitä en enää tarvitsisi. No eipä mulla täällä Helsingissä oikein ole pelejä, mutta joo, mun entisessä huoneessa porukoilla saattaisi olla, mutten ole varma, että onko kaikki pelien nappulat niissä tallella. Voisikin joku kerta katsoa, et veisi sinne. Sama juttu, jos on jotain kirjoja.

Jeps, mutta pelattiin kimbleä jonkun aikaa siellä, ja samaan aikaan se pelikin siellä taustalla meni. En hirveästi ole katsonut, mutta silloin tällöin. Jos sattuu samalle kanavalle, mutten himassa kyllä kovin jaksa seurata jos yksinäni olen. Ehkä jotain Hollannin pelejä kiinnosti katsoa.. silloin kun ne vielä pärjäsi.  Espanja sitten voitti, rankkareiden jälkeen.

Lähdettiin sitten siitä baarista, ja käytiin vielä kaupassa. Leipää, juustoa, kaakaojuomaa, suklaata, mehua ja salaatit ostettiin. 24h Alepasta. Sitten bussilla ensiksi keskustaan, ja sieltä toisella bussilla mun luo. Syötiin vielä salaatit, ja katseltiin neljän tähden illallisesta pari jaksoa, ja vielä muutama salkkarijakso. Tänään nukuttiin pitkään, johonkin kahteentoista taas. Siihen aikaan aurinko vielä hieman paistoi, ja mietin, et jos lähtis heti pikku lenkille, mutta sitten.. ilma synkkeni, ja taisi vielä pikkuisen sataakkin. Ehkä me jossain vaiheessa lähtään pikku lenkille. Illalla voisi ainakin lähteä käymään Henry's pubissa, sielä olis jotain musaakin. Helatorstaiklubikin.

Raksu tuossa vieressä hakee työpaikkoja Helsingistä syksylle. Oi, olisi ihana jos se saisi jotain töitä, sit voitaisiin nähdä kokoajan syksyllä, ja se muuttaisi mun luokse. Ei mua ahdistaisi yhtään, että se täällä mun kanssa olis.  En tiedä, tää tila ehkä tulis liian pieneks kylläkin, olis kiva jos meillä ois käytössä koko kämppä, mut katsotaan mitä syksystä tulee.. kyllä tää vielä meille kelpaa tää mun osa tästä kämpästä, mut en tiedä mikä tilanne tolla kämppiksellä syksyllä on, ku se on vissiin tällä hetkellä sairaslomalla. Aloittaa syksyllä kai oppisopimuskoulutuksen, vissiin joku terveys-alan koulutukseen. Mutta saattaa tulla ongelmaksi ne psykologiset testit.  No, mutta eipä ole mun juttu miettiä sen ongelmia. Äitihän sen kanssa on paljon tekemisissä.

Heh.. tässä kämpässä on vähä huonosti järjestetty nettiyhteys, kun se pitää avata täältä mun huoneesta käsin, ni se kämppis joskus aamullakin käy mun huoneessa avaamassa sen, oltiin tänään nukkumassa kun se kasin aikoihin käy tässä huoneessa, olin vähä jo aikasemmin ekan kerran herännyt, mutta olin puoliunessa kun ovi kävi, se hassusti aina narahtaa. Vähän sellanen outo fiilis, kun se hiippailee aamuisin täällä, kun ollaan vielä nukkumassa tossa vieressä.  No, mutta eipä vielä mitään, kyllä se ihan hiljainen kämppis on. Välillä miettiny, että häiritseeköhän sitä kuinka paljon, jos tuun myöhään himaan, ku oon vähä sellainen, et tykkään olla varsinkin kesäisin paljon ulkona kavereitten kanssa.
Itsehän se taitaa mennä suht aikaiseen nukkumaan. Jo ysiltä tai kympiltä. Nytkin sairaslomalla varmaan menee aikaisin nukkumaan. Joskus se nukkuu päikkäritkin sen jälkeen, vaikka on saanut aika hyvät yöunet. Mä tykkään kyllä nukkua päikkäreitä, mutta aina ei ehdi.

Olipas tässä taas aika romaani kaikkea hassua juttua. Kohta varmaan ulos lenkille raksun kanssa. Se tuossa viekussa hassuttelee.  Oi, raksu on niin ihana. <3 Sen kanssa aika kuluu niin nopeesti. Raksukin jo kaksi työhakemusta lähettänyt. Mutta nyt.. heips heips.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti