sunnuntai 24. kesäkuuta 2012

Juhannusta raksun kanssa.


Torstaina lähdettiin Helsingistä ekaksi junalla Kouvolaan. Koko päivä oli ollut aika kiirettä töissä, mutta sitten loppupäivästä vähän rauhoittui. Samalla odotin vaa, että pääsis jo nopeasti pois, kun alkoi kahden viikon loma Tai yli kahden viikon, kun oli torstai päivä menossa. Tästä päivästä sitten kaksi viikkoa, sunnuntai.. loma alkaa olla jo lopuillaan, mutta siihen mennessä on ollut niin tosi ihanaa kullan kanssa höpsöillä. Työpäivän jälkeen kiiruhdin nopeasti himaan, siellä olin jo pakannut repun valmiiksi, tai oli se reppu mukana kokopäivän, vielä vikat tavarat reppuun ja sitten menoksi kohti Pasilan asemaa. Missä tapaisin taas raksun, oi se oli niin ihanaa nähdä sitä hassua otusta. Sieltä sitten jatkettiin parinkymmenen minuutin päästä toisella junalla Kouvolaan.

Meillä oli kyyti Kouvolasta sitten suoraan meidän mökille, Mäntyharjuun. Isän kyydillä. Kouvolastahan ei kovin pitkä matka tänne mökille ole... noin yksi tunti. Perillä sitten oli alkamassa pienet illanistujaiset. Mulla muutamia kuvia koko juhannuksesta, niin postailen tähän kohta kaikenlaisia kuvia.
Torstaina vieteltiin tuossa meidän mökillä pientä juhannuksen aloitusta, ei nyt sillee kovin ärsyttävää.

Pientä syömistä:
- Munariisipasteijoita. (tosin näytti aika hassulta, kun äiti oli tehny sellasen pellillisen, vähän niinku piirakan)
- juustokakkua
- parsapiirakkaa
- raparperipiirakkaa
- kasviksia ja sipsejä dippailtiin myös.

Mun velikin sitten saapui paikalle, ja näin ensimmäistä kertaa sen "tyttöystävän". En tiedä, että miten niillä menee, tai että seurusteleeko ne. No saapa nyt nähdä. Awww, onneksi mulla menee tosi hyvin, ja oma ihana raksuliini mulla, jota rakastan niiiiiiiiin hirmuisesti. Kaikki sujunut niin hyvin. Aikaa vaan tulee lisää, ja yhdessä pysytään.

Juhannus on ollut ihan aurinkoinen, paitsi nyt kun on sunnuntaipäivä, niin tää päivä on tosi sateinen ollut. Mun kisulle ongittiin pari kalaa, siitäkin otin kuvia, laitetaanpa tähän väliin muutama kuva. Juhannuksesta.


                                  Tässä se Hyrrä-kisu.

                                    

                                       Vähän järvimaisemia


                                       
                                     
                                      
                                 Ämpärissä muutama särki uiskentelee






                                  Kisu sai kalaa. 4. särkeä söi tuo ahmatti.




                                            
      
Tuli sitten perjantaina maistettua tällaista  kuohuviiniä. Kultahippukuohuviiniä. Oli ihan ok:n makuista. Pullo oli ihan hieno.
                          




Perjantaina oltiin sitten toisella mökillä, mun serkkujen mökillä. Ei oikein kyllä ois innostanu siellä olla. Tuli aika paljon porukkaa sinne. Se vähän ärsytti, ja pieni ahdistus, mut ei kai siinä sit mitään, kaikki meni suht hyvin. Jengi oli sit aika pitkään siinä sisällä, en kyllä tajua et miks ne siellä oli, mut eipä se haitannu, ku vietettiin aikaa pihalla siinä raksusen kanssa ja mun veljen, ja sen kaverin sitte. Muuten olis ollu tylsä juhannus, jos en olis ollu rakkaani kanssa, se olis vaan ollu sitä tylsää aarteenetsintää, tekstailua ihmisten joittenki kanssa, nyt mä höpöilin raksun kanssa kahdestaan, ja olin kokoajan sen viekussa.

Tehtiin sitten kasvisvartaita, tai no olihan siellä sit lohta ja vähän kanaa, mutta enemmän oli kasviksia. Kesäkurpitsaa, maissia, herkkusieniä, grillijuustoa.

Illalla vielä pelattiin mölkkyä. Ihan ok, vaik ei mua mitenkään erityistä nuo pelit kiinnosta, ihan kivaa hassuilua, heh jotku kyllä ottaa tuollaisetkin pelit ihan tosissaan.

Pe-yöllä valvottiin kummiskin suhteellisen pitkään, vaikka oltiin jo menty tuohon pikkumökkiin raksun kanssa, höpötettiin kaikenlaista hassua, ja ihanaa. Aamulla sitten herättiin joskus yhdentoista maissa. Lähdettiin käymään toisella mökillä, siellä oli kans mun serkkuja. Ei mua kyllä hirveesti ois kiinnostanu sinne mennä, mutta tulipahan käytyä. Vähän sellasta tylsää istumista, ja kuuntelemista ku muut juttelee. Multa sit kysyttiin vähä  työhommista ja sellasista. Varmaan tullaan vielä monta kertaa kysymään, että oonko viihtyny siellä. Heh, ollaahan me tässä jo nähty talvella ja keväällä. Muistaakseni, ja silloinkin kysyivät, että mites oon viihtyny.
Illalla vielä pelattiin mölkkypeli. Oi, minä ja raksu voitettiin.<3 Alku näytti vähän huonolta, mutta hiljaa hyvä tulee. :)

Sieltä toiselta mökiltä lähdettiin sitten joskus kymmenen aikaan, ja palattiin sinne mökille, missä nyt ollaan yleensä hengailtu. Syötiin vielä illalla jotain kikhernepihvejä.

Sunnuntaipäivä on ollut aika sateinen. Kokopäivä ollaan nyt oltu sisällä, no ei se mua paljon ole haitannut, kun raksun kanssa on saanu höpöillä. Ja ollaan hassuteltu kaikenlaista paljon. Tänään syötiin broileria.


Illalla mun täti ja sen mies tulee käymään. Isä teki tossa tänään jotai piirakkaa, jota sitten illalla syödään. Huomenna on ehkä tarkoitus mennä tuonne Mäntyharjun markkinoille käymään. Itse oon käyny siellä aika monena vuonna, viime vuonna en nyt, olin töissä juhannuksen jälkeen.. joten nyt olisi sitten aikaa, kun se loma olisi.  Sieltä kai sitte Kouvolaan tulee lähdettyä. Ajattelin, että joskus tiistai-iltana lähtisi sinne Helsinkiin päin takaisin. Oijoi, tulee kyllä niin ihanaa olemaan rakkaani kanssa.

Kierrellään puistoissa, ja söpöillään. halaillaan ja pussaillaan keskellä kirkasta auringonpaistetta.<3 ja piknikkiä. Oioi, niin parasta aikaa. <3



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti