keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

Keskellä viikkoa, torstaipäivä ihan oven takana. Ja loma.

Viikko mennyt ihan hyvin, vaikka onkin aika rankka viikko ollut. Ja huominen on ehkä vielä enemmän kiirettä kuin tänään. Huhhuh, toivottavasti ei mene kovin ylitöiksi. En oikein kerkisi jäämään kauaksi aikaa, no katotaan nyt. Varastossa ei huomenna sitten olekaan ketään mun apuna, nii paitsi se vakkari, mut sillä on toiset hommat taas. Tai saa nähdä jos sinne joku sitten aamulla laitetaan, mutta hommia ainakin riittää siis.

Tänään pari kaveria yritti houkutella mua yhdelle keikalle, mut en mennyt, ku ajattelin, että parempi pysyä vaan himassa, ettei tuu myöhään oltua missään. Kun huomenna kuitenkin jo melkein heti töiden jälkee jatkan matkaa Pasilaan, ekaksi yritän kyllä käydä kotona.

Eilen töissä jonkun verran punaista maitoa oli menny vanhaks, no loppupäiväks noin puoli tuntia ennen ku lähdin, ni kaadoin maidot viemäriin. Otin siinä yksikseni hassun kuvankin.

,
En nyt ihan laskenut monta litraa siinäkin oli, mutta varmaan jotain 40-60.L
Eikä ollut tulossa mitään jälkiruokaakaan mihin olis voinu pistää vanhaa maitoa, kun sellasiin yleensä laitetaan, käytetään hyödyksi. Noilla ei nyt sitte tehny tällä kertaa mitään.

Eilen oli sitten aika tylsä päivä, katselin sarjoja, no yksi kaveri tuli kyllä käymään. Mut vähä tylsäksi jäi tuo päivä. Tänään mulla oli seiskan aamu. Ihan hyvin päivä meni, vaikken saanut yöllä nukuttua kovin hyvin, niska oli kipeytyny, otin buranaa sitten yöllä, ja vähäksi aikaa helpotti, mutta äh, tietty kun joutu tänäänkin vähän raskaita juttuja kantaa, ni hieman sellainen kipu vielä, mut kyllä se menee varmaan ohi.

Ah, huomenna on se lomalle lähtö päivä. Oon niin odottanu sitä päivää, ensimmäinen palkallinen loma. Ja ihanampaa siitä tekee, että rakas kultani on mun kanssa koko loman. Tulee tosi hauskaa. Tässä oon vähän pakkailu, ja kuunnellu musiikkia.

Tänään oon tehnyt myös lenkin, kävin Pasilassa, keskustassa ja vähän kalliossa pyöräilemässä. Tein myös soijapihvikokeilua. Netistä löysin yhden reseptin, mutta eipä se oikein ollu hyvä, pihvi ei pysynyt oikein kasassa, mut saa nähdä, minkälaiset ne on aamulla, kun ovat nyt jääkapissa, yhden söin äsken. Ihan ok maku. Tietysti laittelin vähän omaani siihen reseptiin. Aina lisäilen itse jotain. Ei nyt kovin hienonnäkösiä tullut, ja puhelimella kun ottaa vielä kuvat, ni näyttää vielä oudommilta.



Toivottavasti saisin jonkun verran nukuttua tänään.

Juhannus kuulostaa muuten tylsältä, mutta onneksi kulta on mun seurassa. Vähän ahdistaa tuo mökille meno, mutta eipä kai siinä mitään.  Kyllä sen jotenkin kestään, yksin niiden muiden seurassa tylsistyisin kyllä todella, hah niin kyllä varmaan mun velikin. Ärsyttää kun äiti aina sanoo, että mitä mitä, ettekö te olekaan tulossa esim. joku viikonloppu? Sanoo, että sähän olit aina innoissasi mökillä olosta. Justjooo. Taitaa jollakin viirata päästä todella, ja olla dementia. Kyllähän mä mökillä olin, mutta eri asia siinä sitten, että tykkäsinkö olla. Eihän mulla paljon vaihtoehtoja silloin ollut, kun ei ole ajokorttia teininä. Ja mopot ei mua silleen kiinnostanu, joten sekin vaihtoehto ei toiminu. Oli siis pakko jumittaa, ja keksiä tekemistä. Vähän vanhempana, kun mulla sitten oli ajokortti, ni lähdin joskus mummolle, ihan just sen takia, etten enää jaksanut kuunnella äidin juttuja.. heheh mun isä kyllä vähän ymmärtää mua, joskus se tulee sanoo, että ei se äitis sitä nyt ihan noin tarkoita, se ei vain ehkä ajattele, hah, joskus sitä itseäänki hieman ärsyttää, kun se äitini paasaa jostakin, no isällä sentään on kaikenlaisia harrastuksia, ettei se ihan murjottamaan jää. Niin, tuosta mummolla vierailemisesta.. hah.. tahallani olen sitten "tavallaan" hidastellut paluussani, ja keksin aina yllättäen kysyä mummolta, että hei, voisinkos mä jäädä yöksi tänne? No, vastauksen kyllä tiedän jo etukäteen. :DDD Sen takia sitä kysynkin. Meillä on aina hauskaa mummon kanssa, katsotaan salkkareita, yms. Tänään sillä muuten oli synttärit. Soitinkin tuossa sille. Taidetaan siellä juhannuksena nähdä sekin, tosin en usko, et se tulee huomenna.. viikonloppuna sit varmaa, tai ehkä käydään sen luona.

En tiedä, oon paljon miettinyt välillä meidän sukua. Tai että millainen henki vallitsee, kun monestihan sukulaiset on juuri se pahin. Oon ainaki kuullut, että monet valittelee juuri sukulaisistaan eniten. Töissäkin pari tyyppiä tekee niin. No, mulla ei nyt ihan niin oo. Aika hyvät välit kaikkiin. On myös sellasta vähän haastavampaa juttua. Mun enoni ja sen ex-vaimo. Niillä on kolme lasta. Mun serkut siis. 85,84, hmm... ja tuosta nuoremmasta en ole kyllä varma, mutta oisiko joku 94- syntynyt.  Enoni on yhdessä nykyään toisen naisystävän kanssa, ja heillä on ns. uusioperhe. Asuvat melkein samassa talossa kuin minun eno, täti ja mun äitini asuivat nuoruudessaan, samalla tontilla, mutta eivät alkuperäisessä talossa. Alkuperäinen on vielä, mutta se on aika laho. Tämä entinen vaimo sitten asuu myös tuolla meidän mökkipaikkakunnassa. Ihan keskustassa. Tämän yhden lapsen kanssa, tai ei siis enää.. lähti jo opiskelemaan tuo.  Mutta voi elämä mikä teini. En kovin mielelläni sen kanssa mene minnekkään, aika riesa se kaikilla matkoillakin on ollut, aina odottaa kyytiä kotiin, ei voi siis kävellä metriäkään. :D Ja tää ei oo käynyt kovinkaan montaa kertaa mummoansa moikkaamassa, vaikka asuu siinä lähellä, mä oon käyny enemmän, vaikka asun n. 250km päässä. Mutta silloin kun joku on hätänä, ja tarttee kyytiä, ni kyllä se silloin mummoa muistaa. Niin, tuon enoni entisen vaimon kanssa en kovin paljon ole itse tekemisissä. Porukat kyllä on, ja nehän on meidän mökkinaapurit, kuten kaikki muutkin äidin puolelta serkkujen perheet. Niin tuo niiden mökki meni sitten sille vaimolle. Muut lapset muuten ovat hyvissä väleissä isäänsä, paitsi tuo teini. :D Onpa kyllä aika mutkikkaat välit. Niin ei se tuo niiden äiti sitten kovin paljon mulle juttele, jotain tietysti, mutta eipä sen kummempia.

Mutta joo. sitten oon miettiny, että taidan olla aika musta lammas,  kummassakin suvussa siis. Eli mun äidin ja isän puolilta. Oon aikalailla omantien kulkija. En tiedä, että mitä mieltä ne oikeasti on mun kaikista päätöksistä ja jutuista mitä oon tehnyt. No, eihän sillä väliä mulle ole, että mitä ne ajattelee, ei mun tarvi niiden mukaan elämääni järjestellä, vain miellyttääkseni sukulaisia.

Taidan tähän lopetella nyt, ja laittaa kullalle vielä tässä viestejä.

Kaikille hyvää juhannusta!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti